#36 Na udržitelné reputaci záleží!

Jste přesvědčeni, že zaměstnance zajímá pouze cifra na výplatní pásce? Stojíte si za tím, že zákazníci sledují pouze cenu toho, co si kupují? Co vás nemá, už jsme mnohem dále… Udržitelné chování umí tyto strany velmi ocenit, ignorace či lenost se tak v tomto směru rozhodně nevyplácí!

Ostřížím zrakem

udržitelnostII.jpeg

Jak se firma chová k životnímu prostředí, začíná hrát významnou roli, a to nejen při náboru nových zaměstnanců, ale i pro udržení těch stávajících. Zejména mladí uchazeči o práci, ale samozřejmě nejen ti, bedlivě zkoumají a sledují, jak je na tom jejich (budoucí) zaměstnavatel s odpovědným a udržitelným chováním. Dle nejnovějšího průzkumu může být tento aspekt důležitý až pro polovinu českých uchazečů o zaměstnání. Jak by také ne, když i jejich jméno je (či bude) s firmou spojováno. Chtěli byste snad pracovat třeba pro firmu, která produkuje tuny odpadu a je jí lhostejné, co se s ním dále děje? Hlásili byste se na veřejnosti hrdě ke společnosti, která neřeší, že zamořuje škodlivinami širé okolí?

Věřte tomu nebo ne, i stávající zaměstnanci vás sledují ostřížím zrakem. Pro pracovníky je velmi důležité, aby jim šéf a firma jako celek byli příkladem. Pokud není chování firmy podle jejich gusta, ztrácí u nich kredit, a tím se snižuje i jejich motivace k práci. Až se koronavirové mraky a s nimi i současná nejistota přeženou, nad jejich setrváním ve firmě může viset velký otazník. 

Pozitivní reputace v udržitelnosti může znamenat ale i vyšší zisky. Češi totiž sledují i to, jak se chovají firmy, jejichž výrobky kupují.

udržitelnost.jpeg

Samozřejmě je často primární cena, ale odpovědné a udržitelné chování výrobce šplhá na žebříčku kritérií stále výše. Mladá generace ho má dle průzkumu často hned na druhém místě. Navíc se očekává, že tento trend bude ještě sílit. A jak stoupnout v očích spotřebitele? Můžete se inspirovat firmami, které mají s reputací v udržitelnosti velké zkušenosti. Tyto firmy: 

  • se neustále snaží o snižování množství skleníkových plynů, vody a odpadů souvisejících s výrobou jejich produktů i provozem
  • jsou aktivní skrze environmentální iniciativy a tyto činnosti podporují
  • řídí se heslem: Udělat z udržitelnosti samozřejmost

Generujte radost

Co si z toho vzít závěrem? Vaše firma by neměla generovat pouze zisk, ale také radost, inspiraci a motivaci pro stávající zaměstnance, kteří budou moci být hrdí na to, že ve vaší odpovědné a udržitelné firmě pracují. Noví uchazeči budou stát frontu na to, aby toho mohli být také součástí. A konečně zákazníci budou mít dobrý pocit z koupě vašeho produktu, který má co nevyšší míru udržitelnosti.

Není to krásná představa? Tak ji s námi pojďte proměnit v realitu!

Poradit se o svém cirkulárním projektu můžete zde:

PORADIT SE

Alžběta

"Myšlenky cirkulární ekonomiky považuji za velmi přínosné a jsem ráda, že jsme se i my rozhodli přispět svou trochou do cirkulárního mlýna a usnadnit cestu průlomovým nápadům."

 

Téma článku

Článek

Máte také cirkulární nápad?

logo MIDACONSULTING

pomáhá ambiciózním cirkulárním projektům získat dotační podporu.

Získejte ji také

Sdílejte tento článek

na Facebook na Twitteru na LinkedIn

Cirkulární nápady

Cirkulární kafíčko

Ať vám neutečou novinky ze světa cirkulárních dotací, nechte nám svůj email a my vám budeme pravidelně zasílat nejnovější články.

Přihlášením souhlasíte se zpracováním vašich osobních údajů.

Mohlo by vás také zajímat